. . .
תביעות נגד מעסיק

תביעות נגד מעסיק

במקרה של הפרת זכויותיכם הכלכליות או הסוציאליות במקום העבודה, אתם יכולים לבחון אפשרות להגשת תביעה נגד המעסיק. אחד הצעדים הראשונים יהיה לפנות לבודקת שכר.

תביעה נגד מעסיק אינה סיפור פשוט. גם אם זכויותיכם נפגעו, תצטרכו להוכיח זאת בבית דין לדיני עבודה ולהתמודד מול המעסיק במהלך תקופת התביעה, במידה ואתם עדיין עובדים תחת ניהולו. איך מתכוננים בצורה טובה לקראת תביעה מסוג זה? השלב הראשון הוא לשכור עורך דין המתמחה בדיני עבודה. השלב הבא הוא לפנות לאנשי מקצוע שיבדקו האם זכויותיכם אכן הופרו ויוכלו להכין חוות דעת קבילה מבחינה משפטית.

בודקת שכר בתביעות נגד מעסיק

יש מקרים שונים בהם קיימת עילה לתביעת מעסיק, כגון פציעה במקום העבודה, הטרדה, פגיעה בתנאי העבודה והפרת זכויות סוציאליות. במקרה של הפרת זכויות סוציאליות, הבאות לידי ביטוי בפגיעה כלכלית, ניתן להיעזר בשירות של בודקת שכר.

תפקידה של בודקת שכר הוא מעבר לחישוב גובה השכר המגיע לעובד, אלא ביצוע בדיקות וביקורות שכר ומתן ייעוץ מקצועי לעובד ולמעביד, במגזרים השונים. כאשר שוקלים להגיש תביעה נגד מעסיק בשל הפרת זכויות, בודקת שכר תעבור על הנתונים האישיים של העובד, הסכם העסקה עליו הוא חתום ותלושי המשכורת, ותבחן האם הייתה פגיעה בזכויות העובד על פי החוק ומכלול התנאים המגיעים לו. בתום הבדיקה, בודקת השכר תפיק דוח מסכם, הכולל את חוות דעתה המקצועית. חוות דעת זו תוכל לשרת את העובד במהלך התביעה ובית המשפט נוטה להתייחס בכובד ראש לראיה מסוג זה.

הכנה מצד המעביד

הזכות לפנות לבודקת שכר אינה שמורה רק לעובד, אלא יכולה להועיל גם למעביד. מעביד המוצא עצמו ניצב בפני תביעה, יכול להתגונן באמצעות בדיקה מקצועית של בודקת שכר. בודקת שכר תבצע בדיקה מקיפה ותספק חוות דעת מפורטת המכילה את כל הממצאים הרלבנטיים. אם יימצא שהמעביד עמד בחובותיו כלפי העובד, ניתן להשתמש בחוות הדעת כמסמך משפטי אשר יוצג כחלק מחבילת הראיות בבית המשפט.

בכל מקרה של פגיעה בשכר העובד כולל תנאים סוציאליים, ימי מחלה, הפרשות לקרן פנסיה וזכויות נוספות המגיעות לו על פי החוק, ניתן לפנות לבודקת שכר להתייעצות ראשונית חינם וקבלת שירות און ליין בפריסה ארצית רחבה.